Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas Mastercard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára…
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat…
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi…
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank által el nem fogadott fizetési megbízás…
Kártya jellegű hiba
- A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
- A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
- A kártyahasználat tiltott.
- A kártyaadatok hibásan lettek megadva.
- A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
- Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
- A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
- A tranzakció során megszakadt a vonal.
- A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt.
Technikai jellegű hiba
- Ha a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő oldalára, a tranzakció sikertelen.
- Ha visszatért, de a böngésző „back”, „reload” vagy „refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, a rendszer biztonsági okokból visszautasítja.
Mi a teendő sikertelenség esetén?
Minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni…
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kibocsátó) bank dönt a tranzakció engedélyezéséről…
Mi történik, ha SMS-t kapok zárolásról, de a kereskedő szerint sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség előfordulhat, ha a kártya ellenőrzése megtörtént, de nem tért vissza a kereskedő oldalára…
BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS (Transport Layer Security) elfogadott titkosítási eljárás rövidítése…
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. Biztonságos volt a fizetés?
Igen, a fizetés 256 bites titkosított csatornán folyik, így teljesen biztonságos.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A Mastercard esetében a Card Verification Code, a Visa esetében a Card Verification Value…
Mit jelent a VISA Secure?
A VISA Secure a Visa kártyabirtokosok biztonsági ellenőrzése internetes vásárláskor…
Mit jelent a Mastercard Identity Check (ID Check)?
A Mastercard/Maestro kártyabirtokosok egyszeri kódon vagy biometrikus azonosításon alapuló biztonsági ellenőrzése…
English



