Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas Mastercard vagy VISA alapú kártya.

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára…

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat…

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi…

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank által el nem fogadott fizetési megbízás…

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során megszakadt a vonal.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt.

Technikai jellegű hiba

  • Ha a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Ha visszatért, de a böngésző „back”, „reload” vagy „refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, a rendszer biztonsági okokból visszautasítja.

Mi a teendő sikertelenség esetén?

Minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni…

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kibocsátó) bank dönt a tranzakció engedélyezéséről…

Mi történik, ha SMS-t kapok zárolásról, de a kereskedő szerint sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség előfordulhat, ha a kártya ellenőrzése megtörtént, de nem tért vissza a kereskedő oldalára…

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?

A TLS (Transport Layer Security) elfogadott titkosítási eljárás rövidítése…

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. Biztonságos volt a fizetés?

Igen, a fizetés 256 bites titkosított csatornán folyik, így teljesen biztonságos.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A Mastercard esetében a Card Verification Code, a Visa esetében a Card Verification Value…

Mit jelent a VISA Secure?

A VISA Secure a Visa kártyabirtokosok biztonsági ellenőrzése internetes vásárláskor…

Mit jelent a Mastercard Identity Check (ID Check)?

A Mastercard/Maestro kártyabirtokosok egyszeri kódon vagy biometrikus azonosításon alapuló biztonsági ellenőrzése…