Gyakran Ismételt Kérdések
Mielőtt ügyfélszolgálatunkat hívná vagy e-mailt írna, kérjük nézze át Online Ügyfélszolgálatunkat, ahol választ talál a gyakran ismételt kérdésekre, ezzel csökkentheti az ügyintézéssel töltött időt.
Mielőtt ügyfélszolgálatunkat hívná vagy e-mailt írna, kérjük nézze át Online Ügyfélszolgálatunkat, ahol választ talál a gyakran ismételt kérdésekre, ezzel csökkentheti az ügyintézéssel töltött időt.
Minden termékünkre minimum 24 hónap garanciát vállalunk. Számos prémium
székünkre és asztalunkra ennél hosszabb, akár 5 garancia vonatkozik. A pontos garanciális időt
minden termék adatlapján feltüntetjük.
A garancia a rendeltetésszerű használat mellett bekövetkező, gyártási vagy
anyaghibából eredő meghibásodásokra vonatkozik. Ide tartoznak például a mechanikai
alkatrészek (gázlift, görgők, mechanika) és a szerkezeti elemek hibái.
A garancia nem terjed ki a nem rendeltetésszerű használatból, a helytelen
összeszerelésből, a természetes elhasználódásból (pl. szövetkopás) vagy a külső fizikai
behatásokból (pl. vágás, ütés) eredő károkra.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot emailben vagy telefonon, és adja meg a
vásárláskor kapott számla sorszámát. A hibás alkatrészt díjmentesen kicseréljük vagy
megjavítjuk.
A rendeltetésszerű használat a normál irodai vagy otthoni munkavégzést jelenti, a
termék adatlapján feltüntetett napi ajánlott használati idő és maximális teherbírás
figyelembevételével.
A garancia érvényét vesztheti, ha a meghibásodás nem rendeltetésszerű használatból ered.
Ilyen esetek például:
● A szék maximális teherbírásának túllépése.
● A szék hintáztatása, ha annak mechanikája nem erre lett tervezve.
● A karfákra nehezedés teljes testsúllyal felálláskor, mivel azok a karok megtámasztására,
nem a testsúly tartására szolgálnak.
Ahhoz, hogy ergonomikus széked minél tovább hibátlanul működjön, tulajdonosként te
tehetsz a legtöbbet. Javasoljuk, hogy az alábbi, egyszerű karbantartási lépéseket időnként
végezd el:
● Csavarok ellenőrzése: Főleg az első pár hónapban, majd évente érdemes ellenőrizni a
tartócsavarokat, és ha meglazultak, meghúzni őket.
● Görgők tisztítása: A görgőkre tekeredett szennyeződéseket (pl. hajszál, papír) távolítsd
el, hogy a gurulás mindig sima maradjon, és megelőzd a görgő meghibásodását.
● Nyikorgás kezelése: Ha a szék bármely alkatrésze nyikorog vagy kattog, érdemes
kenőanyaggal kezelni. Ha a hanghatás nem szűnik meg, kérjük, jelezd felénk, hogy még
azelőtt javíthassuk a problémát, mielőtt abból komolyabb meghibásodás lenne.
A szállítás díja a termék súlyától és méretétől függően változik. A pontos szállítási
költséget a rendszer automatikusan kiszámolja, amikor a terméket a kosárba helyezi.
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas Mastercard vagy VISA alapú kártya.
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy Mastercard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
∙ A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
∙ A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
∙ A kártyahasználat tiltott.
∙ A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
∙ A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
∙ Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
∙ A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
∙ A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
∙ A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
∙ Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
∙ Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző „back”, „reload” illetve „refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A Mastercard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a VISA Secure?
A VISA Secure a Visa kártyabirtokosok a kártyát kibocsátó banknál beállított olyan egyszeri kódon vagy biometrikus azonosításon (arcfelismerésen, ujjlenyomaton, illetve más emberi tulajdonságon) alapuló biztonsági ellenőrzése, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a VISA Secure rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard Identity Check (ID Check)?
A Mastercard ID Check a Mastercard/Maestro kártyabirtokosok a kártyát kibocsátó banknál beállított olyan egyszeri kódon vagy biometrikus azonosításon (arcfelismerésen, ujjlenyomaton, illetve más emberi tulajdonságon) alapuló biztonsági ellenőrzése, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard ID Check rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.